تشخیص فالوور فیک

تشخیص فالوور فیک

 

روزها از زمانی که می‌توانستید بگویید، “باید درست باشد – من آن را در اینترنت خواندم” گذشته است. شما نمی توانید فرض کنید که اگر کسی ادعا می کند که تعداد زیادی دنبال کننده در اینستاگرام دارد، این افراد به حساب آن شخص علاقه مند هستند – یا در واقع این فالوورها اصلاً افراد واقعی هستند. یعنی با ابزار تشخیص فالوور فیک میتوان پی برد که هیچکس تمام فالوور هایش واقعی نیستند.

افراد بی وجدان با خرید فالوور تعداد فالوورهای خود را افزایش می دهند. گاهی اوقات این افراد واقعی هستند که از کسب پول نقد اضافی خوشحال می شوند. در موارد دیگر این حساب‌های جعلی هستند که توسط ربات‌ها راه‌اندازی شده‌اند. مهم نیست که چگونه ایجاد می شوند، فالوورهای جعلی به هیچ وجه با پست های «اینفلوئنسر» درگیر نمی شوند و برای برندی که می خواهد با او کار کند، ارزشی ندارند.

اینستاگرام (یا در واقع سایر شبکه های اجتماعی) نمی تواند تمام حساب های جعلی را حذف کند. کلاهبرداران مصمم همیشه راهی برای دور زدن هر مکانیزم امنیتی که اینستاگرام می تواند ایجاد کند پیدا می کنند. بنابراین این به برندها (و در واقع اینفلوئنسرهای واقعی) بستگی دارد که دنبال کنندگان جعلی را پیدا کنند.

مهم است به خاطر داشته باشید که فقط افرادی نیستند که می خواهند لیست فالوورهای خود را افزایش دهند که فالوورهای جعلی دارند. تقریباً همه افراد در اینستاگرام برخی از آنها را دارند. این شامل اینفلوئنسرهای واقعی (و احتمالاً حساب شخصی شما) می شود. به همین دلیل بعید است که بررسی کننده اعتبار مخاطب ما [Bot Checker] حساب شما را به عنوان دارای 100٪ فالوورهای معتبر نشان دهد.

چرا مردم فالوور فیک می خرند؟

برخی افراد به اشتباه فکر می کنند که مهم ترین عامل موفقیت در شبکه های اجتماعی تعداد فالوورهایی است که یک فرد دارد. بنابراین، آنها سعی می کنند یک میانبر برای موفقیت خود انتخاب کنند و برای خرید فالوور پول پرداخت کنند. آنها تعداد فالوورهایی را که نمایش می دهید با سطح محبوبیت شما متناسب می دانند.

با این حال، رسانه های اجتماعی اینگونه عمل نمی کنند. هر کسی می تواند فالوور بخرد. اما، تا زمانی که نتوانید بر مردم تأثیر بگذارید، تأثیرگذار نخواهید بود. شما باید به یک رهبر فکری در جایگاه خود تبدیل شوید و به طور ارگانیک دنبال کننده های خود را بسازید.

مشکل خرید فالوور فیک این است که یک حساب کاربری بسیار نامتعادل به شما می دهد. شما هزاران دنبال کننده دارید، اما تعامل کمی دارید. تنها فردی که بر شما تأثیر می‌گذارید خودتان هستید، و تشخیص فالوور فیک شما برای کسی که حساب شما را تجزیه و تحلیل می‌کند چندان سخت نیست.

 

 

نشانه های فالوور فیک چیست؟

ساده‌ترین راه برای تشخیص فالوور های فیک اینستاگرام ، وارد کردن نام حساب آن‌ها در بررسی اعتبار مخاطب/بررسی‌کننده ربات است. اگرچه اکثر افراد در اینجا نمرات کاملی نخواهند داشت، اما متوجه حساب‌هایی خواهید شد که امتیازات اعتبار پایینی دارند.

آدرس ربات

اما چه چیزی یک فالوور جعلی را ایجاد می کند؟ چگونه می توانید بگویید که کسی یک فالوور واقعی نیست؟ در اینجا برخی از علائم خطرناکی که باید در اکانت اینستاگرام جستجو کنید آورده شده است.

1. یک حساب دارای اعداد “غیر معمول” است.

در مورد تعداد فالوورها، افرادی که دنبال می‌شوند و سطح تعامل، حساب‌های واقعی معمولاً الگوهای مشابهی دارند. اگرچه هر کس حساب های خود را به طور متفاوتی اداره می کند، و برخی از «تازه کارها» حساب های خود را مانند اینستاگرامرهای باتجربه اداره نمی کنند، هنوز هم می توانید به راحتی موارد پرت را تشخیص دهید.

به عنوان مثال، آنها ممکن است هزاران نفر را دوست داشته باشند و آنها را دنبال کنند، اما در ازای آن تعداد زیادی آنها را دنبال نمی کنند. شاید آنها خودشان پست های زیادی نمی گذارند. این لزوما به این معنی نیست که آنها یک ربات هستند، اما نشان می دهد که ارزش کمی به عنوان دنبال کننده خواهد داشت. آنها قطعاً بر کسی تأثیر نمی گذارند.

اینفلوئنسرهای واقعی تعداد فالوورهای بیشتری نسبت به حساب‌هایی که دنبال می‌کنند خواهند داشت – اغلب با حاشیه قابل توجهی. به عنوان مثال، ما اخیراً 10 مدل برتر تناسب اندام اینستاگرام را بررسی کردیم. سامر ری در صدر این لیست قرار دارد. او 18.2 میلیون دنبال کننده دارد، اما در ازای آن تنها 264 حساب کاربری را دنبال می کند. حتی نفر دهم لیست ما، ایزابل گولارت، نسبت یک طرفه دارد: 4.2 میلیون فالوور به 340 اکانت دنبال شده. یک اینستاگرامر معمولی ممکن است نرخی نزدیک به 1:1 داشته باشد، اما هیچ کس (به غیر از شاید یک “تازه کار” کامل) نباید به طور قابل توجهی بیشتر از فالوورهای خود حساب های فالو شده داشته باشد.

به طور مشابه

باید به نرخ تعامل یک تأثیرگذار بالقوه نگاه کنید. یک اینفلوئنسر با کیفیت حدود 1.5 تا 3 درصد از فالوورهای خود را درگیر می کند (لایک و نظر). نرخ تعامل 1 درصد برای بسیاری از اینفلوئنسرها، بسته به جایگاه آنها، مناسب است. اگر نرخ تعامل یک «اینفلوئنسر» برای پست‌هایش مرتباً بسیار کمتر از این باشد، باید مشکوک باشید.

با این حال، فکر نکنید بالاتر لزوما بهتر است. نرخ تعامل 10 درصد به علاوه می تواند مشکوک باشد. اگر نرخ تعامل را تا این حد بالا می‌بینید، اینفلوئنسر می‌تواند از تکنیک‌های تعامل مصنوعی استفاده کند، مانند عضویت در یک گروه تعامل (اینفلوئنسرها با هم کار می‌کنند، نظر می‌دهند و پست‌های یکدیگر را لایک می‌کنند تا آمار خود را افزایش دهند).

2. عمل زیاد برای چند روز، اما بعد فعالیت کم.

اغلب کسی رباتی ایجاد می کند که صدها یا هزاران نفر را در روز ایجاد آن دنبال می کند. حتی ممکن است در آن روز محتوایی را به اشتراک بگذارد تا واقعی به نظر برسد. زمانی که ربات افراد کافی را دنبال کرد، متوقف می‌شود و به افرادی متکی می‌شود که حساب‌هایشان را چک نمی‌کنند و حساب جعلی را لغو فالو نمی‌کنند.

اینفلوئنسرهای واقعی تمایل به رشد نسبتاً ثابتی در تعداد فالوورهای خود دارند. زمانی که آنها به عنوان یک تأثیرگذار شناخته شوند، ممکن است نرخ افزایش افزایش یابد، اما در مدت زمان کوتاهی تعداد زیادی فالوور نخواهند داشت (همانطور که اکثر حساب‌های جعلی دارند).

3. بخش های نمایه خالی، پنهان یا کپی شده

افرادی که حساب‌های فیک ایجاد می‌کنند معمولاً تلاش زیادی برای ایجاد بایوس واقعی انجام نمی‌دهند. گاهی اوقات فقط بخش بیو را خالی می گذارند یا فقط حداقل جزئیات را پر می کنند. حتی گاهی اوقات تنظیمات را برای مخفی کردن نمایه تنظیم می کنند. این کار تحقیقات شما را سخت تر می کند، زیرا نمی توانید جزئیات آنها را ببینید. با این حال باید از خود بپرسید کسی که جزئیات بیوگرافی خود را پنهان می کند چقدر واقعی است. آیا آنها احتمالاً دنبال کننده ای جذاب و اختصاصی خواهند بود؟

به همین ترتیب، شما باید نداشتن عکس پروفایل را به‌عنوان یک پرچم قرمز در نظر بگیرید، به‌ویژه در رسانه‌های بصری مانند اینستاگرام.

4. نظرات هرزنامه، نامربوط و بدون سرنخ

برخی از حساب‌های ربات هوشمندتر (و حتی برخی از حساب‌های غیر صادقانه‌تر که توسط انسان اداره می‌شود) نظراتی را ایجاد می‌کنند تا آنها را واقعی جلوه دهند. مشکل این است که این نظرات عمومی و فاقد محتوا هستند. به عنوان مثال، ممکن است متوجه شوید که یک حساب به طور مداوم “تصویر خوب” یا “کار خوب” را نظر می دهد.

در حالی که این نظرات از نظر فنی درگیر هستند، اما برای برندی که امیدوار است یک تأثیرگذار بتواند فالوورهای خود را متقاعد کند که محصول برند برای آنها مناسب است، ارزشی ندارند.

به همین ترتیب، برخی از حساب ها نظرات هرزنامه نامربوطی را به جای می گذارند و بدیهی است که سعی در فروش چیزی دارند. گاهی اوقات این تاکتیک‌های فروش ضعیف مورد توجه قرار گرفته و اجرا نمی‌شوند. در موارد دیگر، آنها شما را تشویق می کنند اطلاعات تماس را بگذارید و اینگونه هویت شما را می دزدند.

برای دیدن آموزش های بیشتر درباره اینستاگرام خصوصا آموزش هک اینستاگرام کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *